Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, October 26, 2008

Apa yang berlaku ni??


Namaku Mail (bukan nama sebenar sepertimana yang ayah aku bagi). Aku merupakan seorang yang hebat. Kerja aku ialah masuk rumah orang (mencuri lah). Aku fikir, dengan jalan ini sahaja aku akan dapat banyak wang dan apa juga yang aku inginkan. Aku memulakan kerjaya sebagai pencuri pert time masa aku sekolah menengah iaitu dengan mencuri buku-buku kawan, alat ganti motor kawan, duit kawan, baju kawan dan lain-lain lagi yang kawan punya. Setelah tamat tingkatan lima, aku bertekad untuk menjadikan mencuri ini sebagai kerja tetap. Jadi bermula la kisah aku sebagi seorang pencuri profesional.

Disebabkan kerja dan perbuatan aku tidak dihidu oleh polis dan aku sentiasa bolos kalau ada tangkapan menyebabkan aku rasa sombong dengan kelakuanku ini. Namun, kaa pepatah "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua" memang betul. Aku ditangkap ketika cuba untuk masuk ke rumah tok penghulu kampung aku sendiri (untuk mencuri).

Akhirnya aku insaf dan bertaubat di atas segala kesalahan dan dosa yang telah aku lakukan selama ini.... Ya Allah... Ampunilah hambaMu yang lemah ini. Terimalah taubatku Ya Allah.

0 comments: